Boże Narodzenie a działania marketingowe – jak zarobić na okresie świątecznym?

Chociaż opinie na temat komercjalizacji świąt Bożego Narodzenia bywają dość podzielone, to nie można zaprzeczyć, że fenomen ten z roku na rok skłania coraz więcej ludzi do wydawania naprawdę dużych sum pieniędzy – i to w bardzo krótkim czasie! Nie ulega wątpliwości, że dla każdego handlowca sezon ten nie jest czymś, co można przegapić. Gdy choinki zaczynają już gościć w polskich domach, a kolędy rozbrzmiewają na porządku dziennym, ludzie w pośpiechu poszukują ciekawych pomysłów na prezent dla swoich bliskich, decydując się często na droższe, bardziej ekskluzywne produkty. Niestety, marketing w okresie świątecznym bywa proporcjonalnie kosztowny – wszyscy, od małych firm, aż po duże korporacje zdają sobie sprawę, że jest to jedyna okazja w roku, kiedy można zarobić tak pokaźne sumy. Rezultatem jest ogromny natłok reklam, występujących głównie w Internecie, radiu czy telewizji. Istnieją jednak sposoby, aby na oddziaływać na klienta nieco subtelniej, decydując się na mniej bezpośrednie środki promocji. Jedną z tych metod są intrygujące bombki z reklamą, które popularyzują naszą markę, całkowicie wpisując się w ducha świąt. Gadżety te w zdecydowanej większości przypadków cieszą się pozytywnym odzewem ze strony konsumentów, ponieważ jest to forma promocji znacznie bardziej wyrafinowana niż głośne, irytujące spoty reklamowe.

Bombki z reklamą – chwilowy trend czy rewolucja w marketingu?

Marketing to niezwykle skomplikowana dziedzina, dlatego praktycznie nigdy nie powinno się w niej stosować zero-jedynkowych rozwiązań. Ubranie swojej firmowej choinki w ozdoby zawierające nasze własne logo lub nazwę to jedno, lecz zachęcenie potencjalnych klientów do użycia naszych bombek może okazać się o wiele bardziej problematyczne. Ludzie traktują Boże Narodzenie, a szczególnie zwyczaj ozdabiania drzewka, jako coś bardzo intymnego, dlatego niechętnie pozwalają oni na zakłócenie swoich corocznych zwyczajów.

Należy jasno podkreślić jedno – jeśli nasze bombki z reklamą zawierają jedynie logo firmy, a poza tym są nudne i nieestetyczne, z pewnością nikt nawet nie pomyśli o zabraniu ich z sobą do domu. Warto jest odszukać takiego producenta, który przyjmie zamówienie na spersonalizowane, wysokiej jakości ozdoby, komponujące się zarówno z choinkami utrzymanymi w tradycyjnej stylistyce, jak i tymi zmodernizowanymi, prostszymi modelami.

Rzecz jasna, wcale nie trzeba ograniczać się tylko i wyłącznie do bombek – popularne ozdóbki, na których można zawrzeć swoją reklamę, to, między innymi:

  • Szpice i gwiazdki na choinkę
  • Papier do pakowania prezentów
  • Stroiki świąteczne
  • Skarpety ozdobne
  • Figurki, zawieszki na choinkę

Przykładów jest tu znacznie więcej, lecz nie potrzeba ich wszystkich, aby zrozumieć ogólną zasadę, którą kierują się potencjalni konsumenci podczas zakupów ozdób świątecznych. Jeśli tylko nasze bombki z reklamą będą prezentowały się bez zarzutów, a targi czy akcje promocyjne zostaną zorganizowanie poprawnie, można liczyć na naprawdę duży sukces i znaczący wzrost zainteresowania firmą.