Jak wykorzystać okres świąt do działań promocyjnych?

Kiedy zbliża się czas grudniowych świąt Bożego Narodzenia, u zdecydowanej większości osób pojawiają się bardzo pozytywne emocje, odczucia i skojarzenia. Chętnie nabywa się wtedy nowe rzeczy oraz sprząta i dekoruje dom, by był on jak najprzyjemniejszy na ten szczególny czas. Oczywiście nieodłącznym elementem świętowania jest choinka i związane z nią dekoracje – jej przyozdabianie jest w wielu domach rodzinną tradycją. Jedynie najbardziej przywiązane do tradycji grono osób robi to w dzień wigilii, większość woli już wcześniej cieszyć się jej urodą i zapachem. Można to wykorzystać i wręczyć swoim obecnym lub potencjalnie przyszłym klientom bombki reklamowe.

Ze względu na powszechną sympatię do świąt i związanego z nim okresu ich odbiór również będzie szczególny, a sama informacja o firmie będzie też towarzyszyła ludziom podczas chwil spędzonych z rodziną i bliskimi. Jest to bardzo dobry sposób na dotarcie z przekazem do osób w czasie, w którym ze względu na inne priorytety, nie są oni tak podatni na standardowe reklamy, które mają bezpośrednio nakłaniać ludzi do wykonania działań zgodnych z interesem i założeniem reklamodawcy.

Wyjątkowy charakter bombek z logo

Jak wcześniej wspomniano, bombki z logo mogą być strzałem w dziesiątkę ze względu na:

  • szczególne odczucia względem świąt
  • większą ilość czasu spędzanego w spokoju z bliskimi
  • charakter świątecznych dekoracji domowych
  • brak chęci podążania za większością standardowych przekazów reklamowych

Tutaj mamy do czynienia z dopasowaniem się przekazu reklamowego do czasu i sytuacji, zamiast oczekiwania, że to odbiorca będzie za nim podążał. Ten nie nachalny zamiar sprawia, że całe przedsięwzięcie skutkuje wywołaniem u odbiorcy bardzo przyjemnych odczuć, dobrze przekładających się na wizerunek marki, który się u niego kształtuje. Można tu powiedzieć o czerpaniu z ładunku emocjonalnego okoliczności, które się nadarzają, jednak umiejętne ich wykorzystanie jest bardzo dobrym posunięciem. Zgrabnie prowadzony marketing może to świetnie wykorzystać, bez pojawienia się zarzutów o wpychanie się z reklamą w święta.

Okazje do wręczenia bombek choinkowych

Ładnie wykonane bombki choinkowe mogą też być dobrym upominkiem dla klientów od firmy. Można je im rozdawać między innymi poprzez:

  • wysyłkę na bezpośredni adres klienta indywidualnego czy współpracującej firmy
  • wręczenie przy okazji wizyty klienta w siedzibie, na przykład przy okazji podpisania nowej umowy czy przedłużenia obecnej
  • własnych odwiedzin u istotnych klientów, lub w ramach rutynowych działań, na przykład dostarczenia towaru

Tak naprawdę jednak każdy może wykorzystać dogodny dla siebie moment, zgodny ze specyfiką swojej działalności, gdyż wręczenie bombki nie ma być utrudnieniem w codziennej pracy, ale przyjemną okazją do ocieplenia relacji ze swoimi odbiorcami lub nawiązania nowych, intratnych kontraktów. Przenosi to współpracę na grunt bardziej partnerskich czy wręcz przyjacielskich relacji, co powoduje o odbiorcy myślenie o firmie w sposób bardziej bezpośredni i bliski, zachęcając do dalszego podtrzymywania relacji i korzystanie z oferowanych usług.